Monday 4 November 2013

When Asked Bout Maturity



MATANG? O.o

'' Dia matang lebih dari yang dia tu ''

'' Kau belom cukup matang untuk tahu lebih lebih hal ney ''

'' Dia nampak aje kecik, tapi no one knows that she even matured than us''

Matang. Matured. Maturity. 

Apa aku tahu pasal benda itu? Nak tahu? 

Aku tak tahu. Subjektif. Betul! Aku tak tahu.

Yang ada dalam kepala aku saat disoal benda ini hanyalah ini :

Matang itu bila aku tak lagi main lari lari kat kawasan kolej dan kawasan terbuka.

Matang itu bila aku tak menangis merengek depan orang.

Matang itu bila aku tak korek hidung selamba hati depan orang.

Matang itu bila aku sudah tahu apa itu malu.

Matang itu bila aku tak terjerit jerit panggil kawan dalam kawasan ramai orang.

Matang itu bila aku dah reti guna handphone cecanggih. Ihiks !  

tapi, tahukah aku ada erti lain untuk ini?  

MAtang dari sudut dewasa dan rasional aku ialah :

Bila aku tak melawan saat ditengking maki.

Bila aku tak berdendam dengan apa yang berlaku sebaliknya memahami setiap yang terjadi dan berusaha untuk tidak mengulanginya. 

Bila saat aku disakiti sesorang, aku tak membenci sebaliknya cuba untuk memahami situasi dia . 

No comments:

Post a Comment