Saturday 25 May 2013


'' Bella , aku pergi jogging sat . Kau nak follow aku ke nak pi makan aje ? '' Message sent .

Lebih kurang gitu lah ayat mesej aku pada Bella . Tak sampai 30 saat , mesej berbalas .

" Aku pi gak . Hang stay situ lama sikit eh ? '' Bella balas . 

Aku seluk poket seluar . Simpan handphone aku yang dah usang ney . Sekejap lagi Bella sampai . Nak jalan-jalan kat tasik katanya . Biarlah , nak amek angin agaknya ...

Aku memulakan langkah , berjoging . Ramai jugak manusia pepetang gini . 2 round , aku stop . Demam pulak kang melebih-lebih joging . Aku amek port tunggu Bella kat tempat orang build up muscle . 

Satu , dua , tiga , arghhh !! tak larat aku ! Berat betul aku ney . Saje aku test power , biar kuat otot tangan hendaknya . Hihihi !!

Lima , empat , tiga , dua , satu . . . Bella kulihat kecik besar kecik besar dari jauh . . Dengan sweater pink dan tudung syria , sudah cukup syarat aku kira kalau dia nak berjogging sama .

Dia lempar senyuman , aku sambut dengan sengihan . Aku suruh dia cuba benda yang aku tgh main tu . Dia angguk dan mula ambil tempat .Satu . . Dua . . 

"Arghh!! haaa,,, tak mau .. berat betoi benda ney ! '' Rungut dia .

Kuikuikui !! Aku gelakkan . Bella , kau tau tak yang berat itu kau , bukan benda tu . Dalam hati aje .  

Aku amek tempat sebelah Bella . Rehat jap , amek angin . Bella sengih-sengih kerang sebelah aku. Aku pandang aja. Entah kena sampuk apa agaknya , fikir aku .

Dia pandang kaki dia . Dari sorot matanya , aku faham yang itu satu arahan untuk aku melihat sama ke arah kaki dia . Aku pandang lama . Mungkin dia dah naik bosan nak tunggu aku berkata-kata .. Lalu dia . . 

" Tengok , ini stokin yang kita pi beli hari tu '' , Bella kata .

Aku diam . 

'' Alhamdulillah Bella '' , aku senyum sambil tepuk bahu dia .

Itu yang dia nak tunjuk aku sebenarnya . Dia dah mula pakai stokin . Mula cuba nak tutup aurat dia dengan lebih sempurna . 

Patut hari tu dia tenung aja kaki aku  . Patutlah hari itu dia kata nak pegi jalan dengan aku . PAtutlah hari tu dia tanya aku macam-macam pasal stokin . PAtutlah hari tu dia suruh aku tolong dia carikan stokin . Masya Allah ! aku yang tak perasan !

Aku gembira Bella . Bagus . Alhamdulillah . Semoga istiqamah hendaknya Bella . Aku jalan sebelah dia yang nampaknya masih malu-malu dengan perubahan dia . 

Sabarlah Bella .. Redha Allah yang kita nak cari , biarkan pandangan orang Bella . Aku selalu ada saat kau perlukan .. Just call me maybe ! Haha !

Semoga kengkawan kita yang lain pun dapat kekuatan untuk tutup aurat yang selalu kita terlepas pandang tu .

Rasa tak layak nak cakap macam itu , tapi apa salahnya mencuba .Dakwah kecil , mungkin . 

P/S : Korang , Jom kita tutup kaki kita yang comel tu .. Simpan dari kena api yang panas tu . Jom ! :)

No comments:

Post a Comment