Wednesday 10 July 2013

Akak Kite Dah Kawen ! !



' Aku nikahkan akan dikau Si Polan bin Si Polan dengan pasangannya, Si Polan Binti Si Polan dengan mas kahwinnya _________ Ringgit, tunaiiii .. Sah ? '

'Sah !! '

Alhamdulillah .. selamat sudah  ijab kabul kakak aku dengan hubbynya- Abang Zek . Welcome to our family abang Zek ! jangan sesegan yek~ :p

7.7.13 

Kenapa tarikh tu? Maaf eden tak tanya pulak. Yang pasti adalah makna bagi diorang berdua. Cerita pasal diorang ney..Haa .. Its quite interesting bagi aku . .

Diorang saling tak kenal sebelum ini. Nak dipendekkan cerita , Abang Zek datang jumpa family kami dan melamar akak. 

Adatlah kan kita tak kenal orang, takkan nak sesenang terima.. ye dakk?? Lepas beberapa kali usaha beliau tak memberikan hasil, akhirnya pada satu hari yang hening di mana hari aku hendak balek semula ke KL, Abg Zek datang lagi dengan niat yang sama. 

Mungkin dah ditakdirkan ini jodoh mereka, akak kata, yes ! Saya terima !
Mak ayah aku kata, diorang tak kesah, terpulang pada akak aku. Ini keputusan untuk hidup beliau, bukan aku, bukan jugak nenek aku. 

Lepas dah terima, diorang pilih tarikh pertunangan dan segala hal yang bersangkut paut dengannya. 

Kronologi perkenalan diorang cenggini haa ...

Merisik (3 minggu)  --> Bertunang (sebulan) --> Nikah

Nampak? Sekejap gila dan singkat yang amat perkenalan diorang. Kalau dah jodoh kan.. Ape pon  , Selamat Pengantin baru. . Semoga bahagia dan kekal hingga ke syurga.

Sazali & Fadilah  :)

Tutup2 muka la pulak 

Mara mengadap .. Kuikuikui !

Ape pulak pengapit tu cakap~

Rilek ar kak, nanti2 buat muka duck face tu, takkan ats pelamin kot?~


Pelamin raja sehari

Makan beradab




SELAMAT BERKELUARGA :)





No comments:

Post a Comment