Saturday 15 March 2014

MAKWE MALL vs MAKWE BOLA


Asal masuk musim bola,
Org lelaki melompat zumba,
Org perempuan merajuk tahap puaka.

Ini hal pakwe makwe lah.
Org biasa cam aku, solo, milo , soto,
Xde hal punyer walau musim salju sampai. Haha!

Lain pulak nye lah kan cite nye bagi engkorang yg berpasang pasangan ney.
Cik makwe merajuk muncung cam penyodok sampah ,
sbb nnt encik pakwe xde nak teman pi shopping,
encik pakwe balas text pependek,
encik pakwe xde isu berbangkit lain selain memaki team yg buat team dia kalah.

Encik pakwe pulak merajuk muncung cam bangau kebuluran,
Pasal cik makwe xpaham dia,
Tak bagi keluar dgn kawan lepak kedai mamak,
Tak habes cerita pasal sale tu,sale ney,
Tak bg pakai jersi time keluar,
Tak , tak tak lah senang cerita !

Time musim bola, wassap aku penuh dgn encik2 pakwe yg kesedihan gegara cik makwe memasing mula buat perangai ala ala princess .
Haha! Aku perati jelah. Cakap lelebih, member.
Satu aje aku tye,
‘’Engkau pilih dia jd makwe kau pasal ape?’’
‘’Pasal dia cantik, lemah lembut ...”
Stop it !
Situ dah ada jawapan. Lemah lembut.
Weh. Engkau ney kenapa periuk sangat.
Kau pilih dia pasai dia feminin, pakai skirt mengibar ngibar cam bendera nak jatuh,
Jadi terima ajelah kalau dia suka shopping dari teman kau layan bola.
Ish kau ney!

Fall in love doesn’t need a reason,
When u suddenly fall in love,
And u cant even find a reason why did u fall for him/her,
Thats LOVE.
J
Tak semua boleh paham kau tahu,
 macam aku sendiri pon kekadang tak tahu camne boleh sokong CHELSEA.
Tapi satu prinsip aku :
‘’ If one day i may suddenly fall in love with u,
Dont be shock if i really don’t care what u do,
Because, as long u are not my husband,
I don’t have to put yours as mine, and mine as yours. ‘’

Aku takkan ganggu privasi dia.
Engkau bayangkan eh,
Selama ney aku suka tgk Hindustan,
Tak aleh bile ade pakwe dia xbg aku tgk,
Jadi, katakan babaiii lah padanya. Sesuka kau nak halang aku  kan. Ewah..
Hidup sangat simple bro.
Ingat, perempuan suka bola tak semua kasar,
Kau mana tahu tetengah tengok bola tu,
Dia kait baju panas. Haa..

Woman,
When they don’t react like common woman do,
Thats mean, they feel insecure.
Jadi dia akan kekonon acah acah gangster, tabah, kasar,
Biar xde org interested dgn dia.

Kalau kau Berjaya dapat perempuan type gini, engkau adalah lelaki paling lelaki pernah aku jumpa. Dan lelaki paling bertuah. Pasai apa?
Pasai perempuan type gini adalah permpuan yg sgt lembut dan manja. Tak caya, cer try satu .
Kalau dapat, kau tak sangka dia lagi lembut dari agar agar sirap dalam peti sejuk aku tu.
Aku sangat berani JAMIN !

Cukuplah aku membebel. Satu je aku perasan, asal makwe cun sume suka LIVERPOOL?  Hurm. O.o





No comments:

Post a Comment