Thursday 6 June 2013

Sem Baru ,Junior Baru Dan Cara Baru


Welcome to PPUM to all of our juniors !!
(ade ke junior baca?)

Tak kesahlah. Apepon selamat menjadi ahli PPUM..Eh, silap .Selamat menjadi warga UM !! 

Alhamdulillah, dapat sini , kerja ada . Elaun ada ,, even setahun ..

So,dalam masa setahun tu , beringat lah ye semua. Saving la even seposen sehari .

Tapi, ura-ura kata yang kalau pointer bagus ,korang akan ditaja, betul ke? Tak pastilah .

Bagus jugak sebenarnya dasar baru ney . At least , ada barrier yang akan membuat kite beringat yang we're not in a safe zone . Even dah duduk bersilang kaki dalam pointer 3.0 ..Tak selamat tau  !

Ceh,poyo betul ayat aku~

Sebenarnya , pointer 3.0 tu tak dikira selamat lagi. Itu atas pagar. Even dapat 3.5 pon maseh belum boleh nak puas hati .

Kita nak keluar dari sini dengan title 'FIRST CLASS DIPLOMA ' . Bukan sekadar nak lulus dan kerja .

Tapi, semua tu atas usaha kitalah. Memang betul semua itu rezeki dan ketentuan yang Maha Esa . Tapi kita kena ingat yang , 

''Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka berusaha "

Aku pegang ayat ney. Aku percaya setiap apa aku buat sedang dinilai oleh Dia. Jadi aku percaya , results exam itu diberi SETIMPAL dgn USAHA KITA .

sikit usaha , maka ciputlah result kita. 

Tapi paling penting ,ikhlaslah menuntut ilmu, utk dunia dan akhirat. Seimbangkan keduanya.

ok,panjang pulak jadinya.. 

Selamat Datang Junior .Dan selamat berdikari ! :)

No comments:

Post a Comment