Monday 31 December 2012

KEMANA TUMPAHNYA KUAH KALAU TAK KE NASI~

********************************************************************************
12 JUN 1977

last 2 days,,aku pergi bersuka ria,mengenal erti hidup yg bebas tanpa sebarang masalah~   aku pergi joging dgn member aku- J, K & L.

aku adalah antara org yg paling bsemangat bile dpt taw dyowg nk pg joging. da lame aku tahan kaki  woo. rindu nak lari tergedik-gedik ala-ala BARBIE VERSI MALAYSIA~ Hewhew..

so,plan A dimulakan.pegi guna shortcut yg abes shortcut lar ney. nk save energy. nak main lari2 kot,, nnti da pnt,nk lari cmne,lari dlm guni??hikhik!

alhamdulillah. selamat tiba ke destinasi. apalagi,,mulalah kitowg lari cm org kene sampuk.

 1 round,steady lg. 1 stengah round,,bukaan lubang hidung da semakin besar.. round kedua, lubang mulut & hidung da lebih kurang sama je besarnya, dgn harapan semua oksigen masok dgn lancar ke dlm bdn..moge2 cerdasla hendaknya otak ney~ =D

dua setengah round.... ''J, jom kita pergi situ nak x??'' aku brtnye dgn penuh dedikasi,dgn harapan dapat mnutup klemahan stamina aku.

J dgn muka merah ala-ala udang bakar laju mengangguk kepala. yes! so easy~ maka,berlalulah kami dari laluan joging sambil melemparkan pandangan penuh hina kat situ. maklumlah,trek ney berjaya mencabar kitorang~

umpama kerbau terlepas ke lumpur,aku & J sgt teruja mncuba sgala peralatan kat situ. oww yeahh!!! kiri,kanan,,depan,,belakang.. goyangkan badan anda..hahahhh!!

tgh aku leka mengayuh bende tu,tetiba mata aku tertancap kepada satu susuk tubuh. mcm aku kenal je jebeng ney. for sure,aku xalihkan sikit pon pndangan dari dy. sekilas bila dy pusing....
.
..zzzaapp!!!! dupp dapp...dupp dapp. fuhhh..tarik nafas Jemah.slowly girl.. rase cam da habis darah aku kne sedut ngn pasir kat situ !

dari muka sampai ke badan,,sama!! sama sgt!! ya Allah,,knapela waktu2 bgini aku jmpe bnde serupa ney. muka da ala2 zombie aku ney. jmpe pulak pelanduk dua serupa.

that guy is exactly the same dgn Abu!! samanyela haii.. aku terkedu..sampai speechless jdnya. aku xmampu nak alihkan mata dari dy. hati pedih,,rase sesak kepala otak,hati,nafas ..dan segala bagainye lar.. kaki tetiba jek jd lembut mcm sotong.

mungkin da lame sgt aku tenung dy,awek dy pon terkedek-kedek dtg. jeleous lettew.!! humphh.. da ade girlfriend rupenya. cantik pulak tu. untungla~

tapi,,masalah skrg ialah,, adakah dy Abu yg aku tunggu selama ney?? jenjengjeng!!
sedih, sayu nth apelg rase pon aku da xtaw nk terjemahkan.. aku mengaku yg aku mmg sgt setia orgnya. there's no one else except him inside my heart.

lame da sy tunggu awk Abu. sampai hati  buat sy begini. . yg sy taw,sy akan tetap tnggu awk wlupon satu hari nnt awk dtg dgn anak isteri awk =(

setiap hari saya.....  .....................

******************************************************************************

bunyi derapan tapak kaki mematikan bacaan Siti. dgn pantas dy meletakkan balik diari coklat milik ibunya didlm laci.

dgn muka suci,dy melangkah keluar dari bilik ibunya seolah-olah tiada apa yg berlaku.

     "Siti, da siap kemas bilik ibu?, tanya Makcik Jemah kpd anaknya.

     "Da mak", jawab Siti penuh santun seraya berlalu.

Sebaik tiba di biliknya, Siti mengeluarkan diari ungunya.

di antare catatannya hari itu adalah:

         '' aku ingatkan hanya aku sorang jek yg mngalami situasi cmni. rupenye mak aku pon    
                      sama. bolehla kongsi ngn mak pasney,"  

                                                  =D

     

No comments:

Post a Comment